Monday, April 22, 2013

how to use APA style for microsoft word.


Assalamualaikum..Bismillah..
memandangkan cuti mid sem minggu ni banyak assignment.. 






meh sini aku nok ajor cara buat rujukan APA pakai word..

Jangan risau..tuto bahasa melayu standard.


1. Bukak microsoft word lah dulu kn..
2. Pergi Tab "References"
3. Klik pada "Insert Citation"
4. Lepas tu "Add New Source"
5. Lepas tu akan keluar lah ruangan nak isi macam2..dekat "type of source" korang pilih r book/internet/article atau lain2..
6. Isi lah apa yang patut..nama author, publisher, date..
7. Lepas tu klik "OK"
8. Korang masih lg dekat tab "References" kan..untuk masukkan APA format ni korang click "bibliography" kemudian "insert bibliography"9. Lepas tekan 'insert bibliography' tu..secara automatik, segala rujukan yang telah korang ambil tu ditulis ikut format APA yang sebenarnya. korang tak yah la, sibuk2 nak tekan mana 'space', letak 'koma', letak 'titik'
10. Bereh doh..say Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment